2009. március 9., hétfő

Magyar magaslatok_2008

1.nap
Egy csapat ismeretlen bringással fogok feltekerni Dobogóköre. A találkozót az interneten szervezték, lássuk mi sül ki belöle. Pilisvörösvár felé az egyik kanyarban valami ismerös dologra figyeltem fel.
Ha valaki nem ismerné fel, vagy nem látta volna a filmet: ez az ÜVEGTIGRIS. (jól kezdödik a program)
Túl korán érkeztem, a többiek még sehol. Elmentem enni valamit. A "hatalmas" választék miatt az étteremben (sajnos a köret mindenhez sültkrumpli volt) egész délután gondban voltam, mintha egy követ cipeltem volna. Szóval egy fontos tipp:sültkrumplit biciklizés elött ne egyél.
A templom melletti parkolóból indultunk Dobogóköre, három magyar és egy belga. Azért utazott idáig, hogy feltekerjen velünk néhány magyar hágóra. A beszélgetés három nyelven folyt, magyarul, angolul és németül.
A biciklisták jól megértik egymást.
http://www.challenge-big.eu/list/850-.htm#
3%(max.14%) Dobogókö 699 m.
Szép kilátás a Dunakanyarra , kellemes gurulás visszafelé, csoportkép. Másnapra Parádsasvárra beszéltük meg a találkozót.

2.nap
A nagy parkolóból indulva már egy további taggal kibövült csapat tekert fel a Kékesre. Nézelödés, csoportkép és már indultunk is vissza.
http://www.challenge-big.eu/list/850.htm#
4%(max.11%) Kékes 1015m


Röviddel Parádsasvár elött ágazik el az út a Galyatetöre. Itt már nem volt olyan "látványos" a túra legmagasabb pontja, inkább útközben gyönyörködtünk a kilátásban.
http://www.challenge-big.eu/list/851-.htm#
3%(max.10%) Galyatetö 964 m
Felpakoltuk a bicajokat és irány Egerbe. Itt megint bövült a csapat 2 fövel. Egyikük franciául tudott jobban, igy belgánknak már három nyelven kellett társalognia. Csoda, hogy még tudott figyelni az útra.
Felsötárkánynál kanyarodtunk be a Bükki Nemzeti Parkba. Ez volt a nap túrái közül a leghosszabb. Sokáig kanyarogtunk az erdöben, szerencsére a többiek ismerték a járást mert egyedül többször is kellett volna térképet böngésznem. A cél nem Bánkút, mert van egy annál magasabb aszfaltos úton elérhetö pont is, a Felsö-Borovnyák.
http://www.challenge-big.eu/list/854-.htm#
4%(max.10%) Felsö-Borovnyák (945 m) , 36 km Egertöl, 765 m szintemelkedés.
A "cél"-ban egy kerítés és kamerával figyelt kapu fogadott minket, még ránk is szóltak a mikrofonon keresztül, hogy ne támasszuk a bicajokat a kapunak.
A visszaúton egy kis baleset is volt. Nem vagyok rutinos "csapatbiciklista", egy szükebb kanyarban az elöttem gurulók leálltak, én késön láttam meg öket, erösen kellett fékeznem. A mögöttem haladó meg engem látott meg túl késön............ csatt, és az erdöben kötött ki.
Szerencsére nem esett nagyobb kár se emberben, se technikában. ( János, mégegyszer bocs. az ügyetlenkedésért)
még néhány fotó:
http://bigascensions.free.fr/rendezvous/sion/siungary7.htm
Úgy váltunk el a parkolóban, hogy találkozunk 2009 nyarán az Alpokban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése