2010. október 16., szombat

Mitterberg

október 15.
Rövidebb kerékpártúrákkal is megismerhetö a Zellersee és környéke. A Mitterberg a tó keleti partja feletti magaslat, gyönyörü kilátással a Schmittenhöhe-re a tóra, Zell am See-re és a Hohe Tauern-re.
Saalfeldenböl indulva oda-vissza 36km, szinte végig kerékpárúton vagy kis forgalmú mellékutakon. A városból a Ritzesee felé, a Kollinwald-on át vezetö utat választottam (több lehetöség is lenne). Haid, Gerling, Maishofen irányába, a völgy keleti szélén a hegy lábánál, kisebb-nagyobb emelkedökkel tarkított úton haladva jutottam el a Zellersee-ig majd a tóparti úton Thumersbach-ba.




Itt a tóparti útról balra (keletre) letérve egyelöre enyhén, de kezdödik az emelkedö. Néhány perccel késöbb elhagytam a völgy vége felé továbbvezetö utat és megezdtem (balra) a meredek emelkedöt a Mitterberg felé. Thumersbachból kb 4km és 400m szint.
Az aszfaltos útszakasz végén egy étterem és gyönyörü kilátás fogad. Sokszor jártam már erre, montival tovább is lehet menni az erdészeti úton a Schützingalm-ig (1650m).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése